Flowers, flowers, flowers!

Efter Yorkville tvingade jag Paul att köra upp Avenue Road - eftersom jag vet att de har en radda helt vansinnigt perfekta blomsterbutiker där. Vi snackar blomstermecka. Slog till på något så ovanligt som rosor idag, ovanligt för att jag alltid köper allt annat utom just rosor. Orkar liksom inte med något som håller så dåligt. Men idag... de här var så fina att jag inte kunde låta bli. För motsvarande 40kr för hela bunten också...


Det orange i bakgrunden? Ett annat inköp, snittorkidéer för 10 kr kvisten - fotar närmare imorgon, för de är så vackra att man bara häpnar. I alla fall om man är en orkidéenörd som oss. Om Paul gillade blomsteraffärerna? Tja, han förkunnade att vi aldrig mer köper orkidéer på IKEA. For sure, jag känner inte heller någon större lust att åka dit efter deras puckodrag med att ta bort all Svensk mat. Anyway, vi har hittat vår blomsterleverantör from now on.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0