Dagens uppvaknande...

Jag sov rätt uselt i natt, låg & tänkte på ALLT som måste göras ute i stugan till på söndag & hjärnan fixade helt enkelt inte att varva ner. Så imorse var jag så sjukt trött att jag inte ens noterade att Paul klev upp. Låg i någonslags halvdvala när Digby knatade upp till mig för morgongos. Han gillar att ligga nära mitt ansikte, så han började med att kura in sig under min haka. Varmt, luddigt, mjukt - jag stensomnade. Under min minikoma började Digby slicka mig i ansiktet, för det är något som små kattungar verkar gilla. Började sakta vakna upp, för man gör lätt det när sandpapper dras över ens ansikte - speciellt över känsliga områden som huden under ögonen... Lagom till att jag nääästan vaknat till igen drar jag efter andran, samtidigt som Digby slickar mig på näsan. Det blev liksom ett litet lock över min ena näsborre - andningen kom av sig i ren perplexitet & kompenserade sedan med att panikdra in luft genom munnen. Kippandes efter andan fick jag upp ett öga & möttes av...
Massiv söthetsoffensiv. Alltså, Digby är så där söt att jag liksom vill äta upp honom! Är man så här söt kommer man undan med allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0