He's magic...

Hade en så OTROLIGT frustrerande dag igår. Nya datorn måste ju förses med ny programvara & det här var ju inget som gick lätt & smidigt om man säger så. Nope. Hela gårdagen gick åt till att försöka installera Illustrator, Photoshop & InDesign. Att ge upp & sluta trakassera personalen på Adobe fanns liksom inte på kartan, hade jag varit tvungen att köpa dessa program i nyskick så hade det gått lös på cirkus 8000kr & det hade jag liksom inte lust med när jag HAR alla program sedan tidigare, bara att CD-helvetet vägrade gå med på att installera sig själv. Så gårdagen ägnades typ uteslutande åt att prata med den ena mer värdelösa supportpersonen på Adobe efter den andre. Vid femsnåret klev Paul in på banan & lyckades tillslut (vid halv åtta) få en av supportpersonerna att erkänna att de faktiskt inte försökte hjälpa mig. Ni förstår, den version jag försökte installera var SC4, i affärerna säljs numera CS6... så ringer en fyra så har de i princip order att inte bidra med någon vettig hjälp alls eftersom de vill att man ska tvingas uppdatera. Needless to say så triggade detta igång Paul till att hitta en genväg för att KLÅ dem & vid nio på kvällen hade jag så äntligen mina älskade program tillbaka på datorn. Så nu kan jag rita kartor igen & jag kan påta på med mina små kort & jag kan få tag på materialet till bröllopsprogrammen & jag är bara så glad för att Paul är tidernas datortrollkarl!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0