My super grandma!

Fick en kommentar från Camilla om det här med att farmor kom fram som hon skulle "Så skönt att alla var snälla och trevliga men jag skulle inte kunnat tro annat. Din farmor är ju stålfarmor! <3". Det där fick mig att skratta till, för jag skrev faktiskt ett brev på just den banan till flygplanspersonalen! Paul & jag tänkte nämligen att det vore bra med ett brev där vi skrev vad farmor behövde hjälp med & jag tåtade ihop ett väldigt korrekt brev. Fast så låg jag i sängen natten innan farmors flyg & bara "Men det låter ju som en teknisk manual, så himla torftig läsning... farmor förtjänar lite mer riv!" & så klickade jag ner följande brev:
 
"Hello!

 If you read this letter you’re probably a flight attendant, working on one of the airplanes that will take my grandmother from Toronto to Luleå, Sweden.

 

My grandmas name is Astrid and she’s 85 years old. Obviously, grandma is a superhero for travelling so far on her own, but she has one super power that she still has to improve in. While she’s fluent in Swedish, and a variety of dialects thereof, she only understands simple English if spoken slowly. In case there’s some important information (delays etc) broadcast during your flight we would be very grateful if you could try to help grandma understand what’s going on.

 

Also, grandma doesn’t travel very fast on foot. As all super heroes she has her own, very cool, device to get around. We call it “The Burgundy Bolt” and to most people it looks like an ordinary walker. Grandma would be most grateful if TBB would meet her once she exits the plane. It should make it there by itself, but if it fails in driving there we hope you could help it to get there. Also, once grandma gets to the gate she would want to be transported in a wheelchair or electric car to the next flight. That way she can conserve her super hero energy so it lasts all the way back to Sweden.

 

Thanks for looking after my grandma!

Ida Chvostek"

 

& det fungerade ju - farmor tog sig hela vägen hem på egen hand så jag kan bara konstatera att hon FAKTISKT ÄR en superhjälte. I mean, hon flög ju till & med! Steel Grandma, med rätt att korsa Atlanten!


Kommentarer
Postat av: Jo

Gud vad fint =) Och vad skönt att allt gått bra och att de var trevliga.

Kram!

Svar: Jätteskönt! Fast farmor har sagt att nästa gång, då åker hon via Köpenhamn! :)
Ida

2014-01-18 @ 10:47:36
Postat av: Trillingnöten

VAd skön att höra att det gick bra!! Hon är en trooper din farmor! Och vilket härligt brev! Jag log stort när jag läste det!!

Svar: Hon hamnade tydligen bredvid två 20-någonting idrottskillar som hjälpte henne jättemycket. Översatte allt, hjälpte henne till badrummet & väntade med henne på arlanda tills rullstolen kom. Så himla fint... blev helt rörd när hon berättade hur gulliga de varit.
Ida

2014-01-18 @ 16:11:33
URL: http://vilsnajollen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0