Do I look like a lumberjack?!!

Laura (inte min Laura som jag delar kontor med utan en av 'cooool, awesome!!!!' människorna) i min biogeografikurs frågade mig före min presentation vad jag ska göra i jul & när jag lämnar UofT. Svarade att jag åker hem nästa vecka för att försöka hinna presentera min andra magister hemma i Sverige. Fick sedan förklara hela det idiotiska upplägget med att en svensk magister inte räknas som en canadensisk + att jag aldrig hann presentera mitt andra exjobb innan jag flyttade hit. Reaktion:

L - Cooool, aawesome! You'll end up with three masters before your PhD then?!
Moi - Yes. But three masters in geology, so in the end of the day people will look at all my abbreviations and think 'Oh, she's like Ross in friends, a geek...'

Alla skrattar & vi börjar prata om Vänner istället...

Katherine - And he newer do ANY field work!
Tiffany - No and when he talks about hominoids... !
Laura - And his clothes! I have never seen a paleontologist that dress like that! I mean they all look like lumberjacks!
Moi - Thanks. That one was new. I'm usually being told by the people back at the department that I'm shiny, in a nice alien way...   




image204

Moi, a lumberjack (well I do wear a bra, and I do put on high heels so maybe...)?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0