Sweet love...

Sedan är det ju lite gulligt att en av killarna på kursen är helt huvudlöst förälskad i mig. Större delen av tiden vågar har inte säga ngt till mig över huvud taget utan bara sitter där & tittar, som en liten hundvalp, men då & då tar han mod till sig & hasplar ur sig ngn mening eller två. Det är rart, men samtidigt lite underhållande. Jag vet att det är hemskt av mig men jag kan inte låta bli att le lite grann. Idag gjorde han en jätteansträngning & frågade om det var oki om han följde med mig ut ur byggnaden eftersom han skulle åt samma håll... Nu lever vi ju i ett fritt land så jag hade ju knappast kunnat neka honom men visst är det lite gammeldags charmigt att fråga om ngt sånt? Moi hade som vanligt bråttom & travade på i Gestapotempo & han skyndade med & försökte höra sig för hur mkt jobb jag har kvar att göra innan jag åker hem för julen - misstänker starkt att han kommer att försöka ta mod till sig & bjuda ut mig efter nästa lektion... If so, så vet jag inte riktigt vad jag gör. Vill ju inte göra honom ledsen genom att neka eftersom det skulle vara en helt enorm prestation av honom men samtidigt är han absolut inget för moi & jag driver ju inte direkt ngn välgörenhetsorganisation. Oh, well den som lever får se...  

Kommentarer
Postat av: mamma

Du har inte berättat så mycket om dina kurskompisar eller om kursen. Hur många är ni totalt? Kommer de flesta från Canada eller är ni
"utbölingar" till mans? Ni läser mycket på egen tid, men ni har väl excursioner och föreläsningar emellanåt? Vad skall du skriva i ditt exarbete?

2007-11-29 @ 20:39:08
Postat av: Ida

Detta ar min skrivkurs for internationella studenter. Eftersom UofT ett nord amerikanskt universitet valjer alla vilken typ av kurser de vill lasa = jag har bara en seminariekurs (ett seminare per vecka) ihop med de andra geologerna.

2007-11-29 @ 23:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0