Saknar...

Sitter & lyssnar på Kate Ryan Je T'adore & drömmer om Eurovision Song Contest & kanske i ännu högre utsträckning - Melodifestivalen... Hade jag inte emigrerat hade denna dagen tillbringats i min älskade lägenhet i Lund, lagandes kopiösa mängder mat. Sedan hade alla drällt in sent, senare & senast & jag hade panikat eftersom jag ändå inte skulle ha varit klar med allt. Fast så hade Jo försett mig med ett glas rödvin & världen skulle ha varvat ned & jag skulle smådansa mellan köket & vardagsrummet med ett uppläggningsfat i taget eftersom mitt Iittala glas skulle vara fastcementerat i min hand & sedan hade vi ätit tills dess att Johan inte längre skulle vara kapabel till att gå. & vi hade retat Carl i soffan, skrattat åt galna Melodifestival outfits & de hade alla rytit åt mig & Jo när vi pratade under låtarna. & sedan skulle Viktor & jag ha fuskat i monopol, taxi ha anropats & moi hade tipsy fyllemessat från min vita soffa eftersom det ALLTID var för långt att gå till sovrummet... Suck, sakna! Kram! 

Oh, nu - Waterloo...

Kommentarer
Postat av: Jo

Beautiful memories :)

2008-02-24 @ 12:27:04
Postat av: Ida

Eller hur? Alltifran nar jag tvingade Johan att plocka syrener till mig i sporegn till allsang franfor Sound of Music! :)

2008-02-24 @ 22:53:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0