Somethings missing...

Efter att jag beslutat mig för att skippa Rock-fest drog jag & Rob ned till MEC för att kitta upp oss på lite prylar. Köpte en underställströja från Patagonia, vattenflaska + en väska till klättrarprylarna. Väskan är en 'cityväska' - bara en rem som man spänner över bröstet, men pga min onormalt korta rygg så sitter den inte perfekt, får dock duga för tillfället. Rob köpte nya klättrarskor - de är superfina & luktar inte död grävling, men vi är båda ense om att det känns mkt märkligt att han inte längre stinker, det hör liksom till! Stod & ångestade oss över skorna samtidigt som en av de anställda (A) diskuterade isyxor med en kund:

A - No, I would not recommend that one, honestly...it's for PUSSYS!
Tystnad...killen vänder sig sakta om & tittar på mig...
A - Aaaaah, ooooh... Well, I'm sorry miss... Eh, I mean rookies...
Moi - Rookies?
A - Eeeh, yes... I'm awfully sorry... I wasn't aware of that fact that it was a lady present...


Rob & jag bryter ihop av skratt...

Kommentarer
Postat av: Jo

Hahaha! Herregud, finns det folk som tänker så? Ger en ju lite hopp inför framtiden =)

2008-02-17 @ 11:04:05
Postat av: Ida

Det roliga var att den forsta meningen verkligen kom fran hjartat, resten var mer skrack over att jag skulle flippa & tala med hans chef! :D Kram!

2008-02-17 @ 18:22:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0