The storm...

Gällande vädret igår... Det var rätt illa. Här i Toronto resulterade det i enorma mängder snö, kastvindar & åska. Vi hade dock tur, samma system lyckades även alstra ett 70-tal tornados - förstörda hus & dödsfall... Detta hade dock Rob & jag noll koll på när vi kämpade oss hemmåt. Skuttade runt & kastade snö på varandra när hela gatan plötsligt lystes upp. En halv sekund senare kom en av de värsta åskknallar jag någonsin hört... Moi gillar åska, men nu höll jag i princip på att hoppa ur skinnet. Inte blev det bättre av att Rob blev märkbart oroad & började skynda på mig nedför gatan. Vi halvsprang de sista 5 minuterna & shit vad glad jag blev när vi svängde in på vår gata & jag såg Isolde öppna upp dörren åt oss (hon hade hållit utkik)! Rob när vi störtade in i hallen:

R - Any tornados Isolde?
I - Yes, several, but not here in Toronto yet...
R - Thought so, Ida and I was really close to where the first lightning struck, the whole combination of lightning, snow and the color of the sky reminded me of the only time I've seen a tornado... So we hurried up!
Moi - Piiip?! Grab Chinny! Where is the storm cellar?! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0