Äckliga drömmar...

Neej, fy. Nu har jag drömt en 'fjäderdröm' i natt med! Hurv! Detta är scenariot - i drömmen vaknar jag upp i min säng  & ligger & sträcker på mig. Antingen tittar jag ned på min kropp eller så stryker jag en hand längsmed  magen.  I detta skede inser jag att ngt sticker ut från mitt skinn. Små hårda spetsar är utspridda över hela min bål. Tar tag i en spets med naglarna & drar & ut kommer en lång svart (skabbig) fjäder... Hela jag liknar en läckande dunkudde, bara det att fjädrarna ligger under huden & jag kan se hur den rör sig när jag avlägsnar dem. Det är fruktansvärt äckligt & jag drar i panik men det finns så många fjädrar att ångesten bara växer & växer.

Detta är den vanliga drömmen, igår natt drömde jag en modifierad version där det istället för fjädrar var murrigt, svart-gröna  ormbunksblad  som växte ut ur mitt skinn. Dessa låg alltså på utsidan & kunde brytas av alt ryckas ut med sina hullingförsedda, genomskinnliga, fästen (såg lite ut som näbben på en sågfisk). I detta fallet var det fästerna som jag kunde se buktandes under huden, långsamt förflyttande sig i takt med att jag sakta försöker dra ut bladen ur mig...

Vad kan detta betyda? Sure, hade det bara handlat om fjädrar hela tiden hade jag väl sagt att det var ett tecken på att jag har svårt att släppa kontrollen - ie, vill hellre flyga själv än att sätta mig i ett flygplan (åker ju på måndag), men ormbunkarna lämnar mig clue less...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0