Plötsligt händer det...

Varenda gång som min klass på lag & mellanstadiet bussades bort till simhallen i Lse visste vi alla vad som väntade... En tävling mellan könen, så prestigefull & stressig att den mest vegetativa person skulle kunna gå in i väggen - vem skulle klara av att byta om först? Killarna eller tjejerna? Jag har ingen aning om hur det gick till men på något sätt så vann killarna alltid. Min teori är att killarnas omklädningsrum skiljde sig markant ifrån vårt, troligtvis var det utrustat med en vakuumsug som först slet av kläderna från deras taniga små pojkkroppar & sedan sköt ut dem i simhallen, där de springandes kunde dra på sig badbyxorna före de nådde den bortre ändan av bassängen. Skulle detta inte vara fallet så begriper jag inte hur det hela gick till. Ett är iaf säkert, hur mkt vi tjejer än skyndade oss så satt de alltid där, på bassängkanten, & tittade på oss med belåtna flin när vi kom uttrippandes (kramande oss själva med gåshudsskrovliga armar). MEN, igår fick jag min upprättelse! Moi var nämligen först ut från omklädningsrummet! Knatade upp & satte mig & väntade i lounge området på att de andra skulle bli färdiga. Efter ett tag kom Ali förbi, fick syn pa mig & spärrade upp ögonen på vid gavel.


A - What? Are you here already? We have been waiting in front of the women's dressing-room for you! I just went up in order to warm up the car! Rob and Jamie are still waiting for you down stairs!
Moi - Oh. Well I guess that Rob thought that I was still in there, because it is the first time I have ever been ready before him... I should go down...
A - NO! Let him wait, that'll teach him! 


Sooo, eftersom jag tyckte att hans förslag var rätt underhållande satt jag kvar till Rob kom upp & fick syn på mig. Aaah, chocken som avspeglades i hans ansikte var värt alla år av hånflin från tiny little boys! :)  


Kommentarer
Postat av: Maja

Nu måste jag ju absolut leta efter det. Men hur kan det funka? Kletar man i nåt som gör håret rent eller hur fungerar det?

2008-01-23 @ 19:52:16
URL: http://missmor.blogg.se
Postat av: Ida

Det ar pulver som man pudrar over harbotten (framforallt mittbenan). Sedan vantar man bara nagra minuter (vilka jag vanligtvis valjer att borsta tanderna under) & sedan ar det bara att 'frotera' ut det med en handduk, borsta igenom haret & fixa det som man vill ha det! Den langsta period som jag anvant torrshampo i pa raken var nar jag var ute & faltarbetade en gang, efter 4 dagar sag haret fortfarande rent ut (men det kandes lite som en hjalm)!

2008-01-23 @ 20:17:04
Postat av: Mariélle

Haha, gah, jag känner igen det där med tävlandet under låg- och mellanstadieåldern. Ibland sprang man så fort att man halkade på det rispiga badhusgolvet och skrapade upp både händer och knän. Vakuumsugen måste emellertid gått sönder vid någon tidpunkt under årens gång, jag och mina flickor lyckades komma först ett fåtal gånger. Vad smakar bättre än segerns ljuva sötma?

2008-01-23 @ 20:55:29
Postat av: Ida

Oh, ni lyckades alltsa? Stort grattis! :)

& nej du har helt ratt, det ar riktigt, riktigt skont att vinna! :)

2008-01-24 @ 00:05:38
Postat av: magnus

hahaha, fan underhållande minnen! Men jag tänker inte avslöja hur vi gjorde det, it's a guy thing. Kommer dock ihåg att vi förlorat en gång, Flera tjejer var sjuka och Fredrik "hompen" ville inte tävla för att det var tråkigt/jobbigt (att vara segast bland oss ;)) så han maskade med flit. (minns jag rätt försökte han inte ens dölja det utan segade sig bara, MYCKET frustration och hot utdelades innan vi gick ut i hallen)

2008-01-24 @ 00:20:15
Postat av: Ida

Oh, vad taskigt av dig att tiga! :) Undrar hur langt tillbaka denna tavling egentligen gar, & agde den rum nagon annanstanns an pa var skola, el Lse?

2008-01-24 @ 00:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0