24 years ago...

föddes baby Julia i Tyskland med ett uppdrag, att reta mig till vansinne. Imorse lyckades hon pricka in merparten av de saker som jag stör mig allra mest på:

1) Hon ockuperade badrummet under en tidsrymnd så lång att jag började oroa mig för om hon dött där inne
2) Hon lämnade köket i sann slagfälts anda efter sig
3) Den tid hon inte tillbringade i badrummet ägnade hon sig åt att prata i telefon, på tyska, väldigt högt...

Sedan har hon ju en liten egenhet som gör mig än mer irriterad, hon ifrågasätter saker som man inte ifrågasätter. Dagens exempel, moi har köpt på mig bruna papp-påsar vilka är tänkta att fungera som små presentpåsar för kakor & diverse småpyssel. Här om dagen hittade dock Julia dem & började använda dem som lunchpåsar. So, idag bad jag henne att inte göra det enligt ovanstående motivering. 

J - They are yours?
Moi - Yes.
J - So YOU bought them?
Moi - Well yes, that's the only reason why I mentioned it...
J - It doesn't matter; I buy new ones when these ones run out! 

& med det gick hon in på sitt rum. Idas huvud var nära att explodera.  

Kommentarer
Postat av: Jo

Åhhh, jag vill slå henne, men jag når inte... Vilken otroligt nonchalant/irriterande/arrogant människa!

2008-11-28 @ 18:44:05
Postat av: Ida

Men tack! Jag bara stod där & gapade, hur kan man bara svara så 'It doesn't matter'?! Nu smider jag planer på att behöva nya påsar när det är riktigt kallt & jävligt ute så att hon måste traska iväg & köpa nya!

2008-11-28 @ 18:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0