I never told you about Sunday...

Extra trevligt var det att komma in till avdelningen eftersom han som alltid får mig att le skickat mig bilder från söndagens äventyr - The Swedish Christmas Festival. Shit vad lycklig jag var där i en timme eller ehum 6... :) Sprang runt som ett litet barn, tjoade, översatte, pep gällt av förtjusning när jag insåg att det fanns äkta smörgåsrån till salu, köpte på mig smörgåsrån, kikade på luciatåg med ett gigantiskt leende över hela ansiktet, pratade svenska ubersnabbt & gick med i SWEA (svenska kvinnoklubben här i Toronto). Han som alltid får mig att le, samt hans föräldrar som också var med, hade mkt roligt åt mig. Ända fram till de visade bilder från norrland på ett bildspel, då blev det lite mkt & happy Idah började istället gråta ledset & fick tröstas med kramar & alkoglögg. Um, skidåkare, snötäckta granar & små översnöade höstugor på ängar med skogen i bakgrunden fick moi att längta tillbaka något helt oerhört... Anyway, några av mina bilder från i söndags:


Dragspel, inte favoritinstrumentet kanske - men jag kunde iaf alla sånger!


'Farmorjulpynt', major hemlängtan...


Jul i Sverige... suck, saknar Carl Larson känslan något helt monumentalt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vill du att vi tar svensk mat eller något annat norrländskt med oss?

2008-11-26 @ 19:53:34
Postat av: Ida

Ah, Magnus behöver bara checka sin facebook så finner ni svaret! Kram!

2008-11-26 @ 20:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0