And speaking of...

Tittade på delar av vicepresident debatten på Julias dator i förgår, & kom på mig själv med att bli lite lätt ohämmat förtjust i både Joe Biden & Sarah Palin. Kan inte de vara presidentkandidater istället för de andra torrbollarna? Joe Biden påminner mig lite om grisbonden i Babe, inte till utseendet utan till sättet, i.e. om jag gifter mig en dag så vill jag att min man ska bli så när han är gammal. Så där stramt stilig, sympatisk så att jag inte riktigt vet vad jag ska göra med mig själv, stark & tyst men med ett leende som lyser upp. Lika småkär som jag är i Joe är jag också i Sarah Palin, vilket jag vet att man inte får vara - men jag tycker att hon är underbar! Hon är så välslipad & stilfull på ett helt hysteriskt amerikanskt sätt att jag bara vill springa iväg & köpa en bok om henne så att jag kan sätta mig in i ALLT som hänt i hennes liv. För säga vad man vill (& jag är säker på att åtminstone Jo redan har börjat printa ut artiklar för att informera mig om alla hennes fel), men jag tycker att det är imponerande hur en fembarnsmamma från Alaska kan hamna där hon är nu. And Jo, innan du slösar alldeles för mkt skog...tänk på att hon är kvinna, tänk på feministerna! :) 


Kommentarer
Postat av: Jo

Kvinna i all ära, men som du sade; jag har vissa problem med hennes åsikter =)

2008-10-04 @ 23:32:50
Postat av: Ida

Skratt - du känner ju mig, etik vad är det? :) Självklart kan jag tycka att hennes åsikter är helt uppåt väggarna i vissa fall (läs ex mot abort), men lika illa som folk i allmänhet här i Kanada tycker om henne kan jag inte få mig till. Kan vara att jag använt upp min kvot av politikerförakt på Göran Persson & hiskeliga harpyan Mona...

2008-10-04 @ 23:44:19
Postat av: Jo

Japp, din kvot är fylld =)

2008-10-05 @ 11:34:11
Postat av: Ida

Du är så klok darling!

2008-10-06 @ 23:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0