Djupt andetag...

Idag ska det ske, idag ska jag skicka in alla mina visumpapper. Har kutat in till institutionen för att hämta alla dokument & printa ut två nödkopior innan det är dax för lunch dejt med min 'advokat'. Förvisso inte korrekt utbildad, men föredetta egenföretagare som har stenkoll på det kanadensiska systemet - nu ska alla luckor täppas till & sedan är det bara att hålla tummarna! Nästa gång jag måste hålla på med denna skiten tänker jag verkligen bara ge upp & antingen flytta ifrån landet eller gifta mig till uppehållstillstånd. Har en vag känsla av att jag åtminstonde kommer att kunna få med Helmut på de tankegångarna & sedan är det bara att ställa gubben i drag som darling Sandras mormor en gång sa!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, papperen hann inte med den sändningen! SORRY.

Att ställa gubben i drag - är det något lokalt uttryck?

2008-09-23 @ 20:51:16
Postat av: Sandra

:)Hoppas allt går bra med ditt visum. Kramar

2008-09-23 @ 21:44:14
Postat av: Ida

Ma - Jag vet inte, har bara hört det från Inga men tycker fortfarande att det är oerhört underhållande!



Sandra - Tack, du får hålla tummarna för mig! Massa kramar!

2008-09-24 @ 00:31:59
Postat av: mgs

Men se det från de ljusa sidorna:

Antingen stannar du kvar i Toronto och har skiiiit kul och pluggar, klättrar och what not ELLER så deporteras du hem och då kan ju jag presentera dig för en hel drös soldater! (alldeles strax iaf)

2008-09-24 @ 00:43:21
Postat av: mgs

ja, jag håller tummarna för dig också blabla

laaater

2008-09-24 @ 00:43:50
Postat av: Ida

Bror - Ahh, så sant! Soldater...um, week spot! Skit också, jag som skickade iväg allt med kurir imorse... :)

2008-09-24 @ 18:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0