Hjälp mig att hämnas!

Oki. Nu har jag fan ta mig fått nog av Julia. Klockan halv tolv på kvällen behöver man banne mig inte ha sex så högt att jag tror att taket ska rasa in när jag sitter på bottenvåningen. Bor man med andra människor så kan man väl åtminstonde FÖRSÖKA vara lite hänsynsfull. So, botten är nådd (ja det var den väl i & för sig för rätt länge sedan...) & jag har tagit beslutet att nu är det dags att betala igen. Vilket jag tänker göra på det passiv agressiva sättet (rår inte för det, har ärvt det från pa tror jag). Dessa är de två alternativ som jag kommit på så här långt:

 

1) Återanvända en gammal favorit, lägga in hennes underkläder i kattlådan någon dag när hon inte är hemma, sedan är det bara att lägga tillbaka dem där jag tog dem

2) Göra små hål i hennes matvaruförpackningar & smeta lite honung på insidan med hjälp av tops - vi har ju nämligen ett litet myrproblem här i huset...

 

SussieQ & Viktor borta i Norge spånar redan på andra uppslag - men fler förslag mottages tacksamt! 


Kommentarer
Postat av: Jo

Jag är inte så bra på det där med hämnd, men jag ska försöka dra mitt strå till stacken. Vad sägs om att göra ett litet hål högt upp på hennes mjölkförpackning (eller dyl.) så att varje gång hon häller upp det så spiller hon på sig. (inte jättebra kanske, men det bästa jag kunde komma på just nu =)) Ska fortsätta att spåna.

Puss!

2009-04-15 @ 10:55:29
Postat av: Ida

Problemet är att hon inte dricker så mkt mjölk, & jag vill dessutom att hämden ska kännas mer långvarigt. Paul & jag spånade på skype igår & kom fram till att klipulver nog varit en bra investering... :)



Puss!

2009-04-15 @ 14:04:51
Postat av: Fotofix

Hoppas får en fortsatt härlig dag :)

Kolla gärna in min fotoblogg.

2009-04-15 @ 14:07:36
URL: http://fotofix.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Skön blogg! Spana gärna in våran nya humorblogg! TorrHumor.com!



Ha det!

2009-04-15 @ 14:19:05
Postat av: Jo

Jag har fått lite tips från en korr som sade att man kan hälla i gelatin i juicen och sätta fast en magnetremsa på kläderna som triggar alla affärslarm (tex sådana man har på bibl.), odla krasse i hennes tangentbord eller plantera några kalsonger som inte är hennes pojkväns i hennes rum. Vet inte om dessa är genomförbara, men det var några fler förslag =)

2009-04-15 @ 14:32:10
Postat av: Ida

Magnetremsan är ju lysande! Detta måste jag forska vidare på! Krassen är oerhört rolig den med - men jag vill ju inte åka på att behöva köpe henne en ny dator. Bara göra hennes liv lite mer jävligt i allmänhet. & att alltid ha problem med alarm känns därför som ett lysande alternativ! :)

2009-04-15 @ 15:03:28
Postat av: sQ

Hehe, kan ju bara sæga att vi kom fram till ganska många førslag igår kvæll. Ska sammanstælla en lista. Jag tar med allt, oansett hur smakløsa førslagen ær (næmner inga namn, men det ær inte mina). Ber dærfør hærmed om ursækt i førvæg... Så: lista kommer! Vi ska bara spåna lite mer først =)



Ps. Magnettejp blir ett fantastiskt effektivt sætt att busa efter Jo's lysande førslag. Jag har køpt min på ClasOhlson, du måste væl ha nån liknande affær som kan ha sånt.

2009-04-15 @ 17:16:52
Postat av: Ida

Tack tack! Ser fram emot att få läsa era förslag - känner på mig att det kommer att bli underhållande!



Har satt Paul på att luska ut var det går att få tag på. Funderar också på små metall bitar som jag kan sy in i slag så att hon sätter igång alarm när hon ska igenom säkerhetskontrollen på flygplatser!

2009-04-15 @ 17:20:48
Postat av: sQ

What? Jag skrev ju en kommentar hær... Ida, jag tror din blogg hatar mig igen... =(

2009-04-15 @ 18:03:13
Postat av: sQ

What? Mer førvirring, dær var den ju pløtsligt! Argh... nu ær det dags att gå hem, børjar bli trøtt och ev hallucinera??

2009-04-15 @ 18:04:42
Postat av: Ida

Ibland är bloggen lite trög - kan ta ett tag innan saker kommer upp. Så tålamod kära SussieQ, tålamod! :)

2009-04-15 @ 18:56:13
Postat av: sQ

Hmpf...eller så kan du fixa så att bloggen blir snabbare? Nog ett mer realistiskt alternativ hær... =)

2009-04-16 @ 14:50:42
Postat av: Ida

Eh... skyller på blogg.se eller på att Norge rent generellt är lite eftersatt som land. :)

2009-04-16 @ 15:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0