Ehum, tack?

Igår fick jag en av de märkligare presenterna i mitt liv - en burk med D-vitamin tabletter... Viste inte riktigt vad jag skulle ta mig till med denna gåva, det är ju lite svårt att uppbåda en massa entusiasm över något som man inte riktigt förstår varför man fått. Jag menar, får jag något riktigt fult eller bara hopplöst är det ju bara att klistra på ett leende, tacka, & sedan stuva in prytteln längst in i garderoben. Men om man inte kan begripa för fem öre varför man fått något vad gör man då? Moi frågade lite försiktigt & fick svaret 

Studies have just showed that women that have a D-vitamin deficiency have a higher risk of getting grandkids with MS. 

?!?

Bara glodde stumt tills poletten föll ned på andra sidan bordet


Ah! No! Oh, that sounded really stupid! Please don't think I'm strange! Well, not that strange at least! It's because you only get the vitamin from the sun and since you live here, and are so fair that you always use sun blockers, I figured that you would be in the risk group of having a deficiency!



Oki, den får jag väl köpa... typ. Extra roligt är att märket för hela eländet är Sisu - bara för det stoppade jag i mig en tablett imorse.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Ganska rart, på ett sätt och vis.

2009-02-10 @ 17:32:48
URL: http://sannashome.blogg.se/
Postat av: Ida

Eh, jo jag tänker ju så... :) Plus att det ger mig något nytt att reta honom för & det är ju alltid uppskattat!

2009-02-10 @ 17:35:51
Postat av: Martin

"Studies have just showed that women that have a D-vitamin deficiency have a higher risk of getting grandkids with MS."



oj... den undersökningen skulle jag vilja se =)

2009-02-11 @ 09:24:53
Postat av: Ida

Martin, jag är HELT säker på att han gärna skickar dig en massa länkar om du bara skickar iväg en förfrågan på facebook! :) Sedan borde du kunna hitta den på cbc´s hemsida också.

2009-02-11 @ 20:11:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0