Försäkringskassan...

Enda myndigheten hemma som verkar ha koll på vart jag befinner mig är försäkringskassan - således får jag varje år det orange kuvertet skickat till mig. VIlket de lika gärna kunnat låta bli. I mean, jag pluggade i fem år innan jag lämnade Sverige, & innan dess harvade jag på på gymnasiet... Min pension är så sorglig att det slår om & blir underhållande. Har räknat ut att om jag flyttar hem till moderlandet & inte har lyckats knåpa ihop ett eget litet sparkapital till gamla dagar så blir det till att bosätta sig hos bror. Samt att plocka lingon väldigt flitigt under hösten. 

 

Anyway, detta året fick jag ytterligare ett brev från sagda kassa - ett beslut på att de inte betalat ut nog mkt pengar åt mig 2007. So, helt plötsligt var man 2700 kr rikare! Tycker ju att det är lite märkligt att de kommer på det så här i efterhand men, men... Vissa dagar är det väldigt trevligt att vara från ett 'rätt ska vara rätt' land. :)


Kommentarer
Postat av: mgs

Bovafanbosätta sig hos sin bror? Tror du jag kommer leva i sus och dus? Men visst är du alltid välkommen men...ja inte till kungsholmen nu, det är lite sorgset där, men väl senare. Dock hade jag liksom planerat att göra nada och ibland boka en resa till where ever du bor och göda upp migsjälv ett tag innan äventyren kallar.

2009-03-07 @ 01:07:21
Postat av: Ida

Nej kanske inte sus & dus, men iaf bra mkt fetare än moi som det ser ut i dagsläget. :)



Sorgset? Vad har hänt?



Boka resor till where ever I live låter som en ypperlig idé! Kram!

2009-03-07 @ 18:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0