Drakar nästan som katter...

Igår jobbade vi fram till 5.30 & sedan kändes det ungefär som om någon slagit mig HÅRT i huvudet. Alldeles för varmt ute, lite för lite vatten & ganska högt jobbtempo gjorde mig helt slut. Så till den grad att den där steken som marinerats hela dagen för grillen bara kändes som ett straff att tillaga. Jag ville mest bara hänga nere i källaren där det var svalt. So, Paul packade in kollit Ida i bilen & så åkte vi till närmsta stora biokomplex. Underbart med luftkonditionering (det har vi ju i & för sig i huset också, men eftersom vi inte slagit på den tidigare i år & jag blev så tväröverhettad funkade det inte riktigt att stanna hemma) & en stor kall iste! Såg första filmen som startade när vi kom "How to train a dragon" i 3D. Har ni lite idé torka någon dag på roliga uppslag så gå & se den! Jättefint gjord, rolig & inte alls barnslig. Skrattade en hel massa & sedan var det ju lite kul att människorna i filmen var vikingar (må vara med skotskbrytning) & att the love interest hette Astrid precis som farmor! Allra mest förtjust blev jag dock i Toothless & de andra drakarna. Vem som en bestämt sig för hur de skulle uppträda gillar katter - det är jag helt säker på. Massa kattdrag i dem som fick Paul & mig att fnittra förtjust & viska Mammut referenser till varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0