Det är förresten ett litet helsike...

att hålla på & översätta alla dess nordamerikanska mått till svenska. I mean, 1 butter stick...?! Suck så eftersatt den här kontinenten är. Vettiga måttenheter trodde jag att man anammade någonstanns kring samma tidpunkt som man bara "nejmen vi kanske ska sluta bränna folk på bål & istället fråga hur de mår...".

So - jag tänker så här. Eftersom det ju ändå ÄR kul att testa recept från nordamerikanska receptsidor, så underlättar det om man har bra måttenheter. Så jag föreslår ett litet byte. Jag behöver massa recept på saffran - efterrätter, maträtter, drycker - you name it. Kan ni inte lämna en kommentar - berätta lite om er själva (jo för jag ÄR ju nyfiken!) & sedan knåpa ned ett saffransrecept. Så väljer jag en favorit & så får du ett cup set. Jag kan scouta fina i helgen & så väljer jag ett favoritrecept till veckan. Sounds fair?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0