Framsteg!

Men vet ni - jag tittade ut genom fönstret, fick se ett flygplan & fick INTE dödsångest! För mig är det stort! Det är bara 17 dagar kvar tills att vi flyger till Sverige & i vanliga fall brukar jag redan nu känna panik bara vid tanken på flygvärdinnorna & deras icke evakueringsvänliga skor, glappa dörrar, gula syrepåsar & det faktum att luftgropar ondsint väntar tills att jag är på toaletten. Men nu... lite pirr i magen. Den bra typen av pirr. Den typen av pirr som jag faktiskt känner igen som spänning för att jag ser fram emot något. Det är bara att konstatera att sista tidens fläng (hur många individuella flyg sedan augusti, 15?) har hjälpt mot ångesten. Det är alltså viktigt för mitt mentala välbefinnande att jag reser ofta, jag tror att det trubbat av rädslan lite.Eller så beror det på att jag druckit så mycket flygvin att jag småglömt hur hemskt det kan vara...

Kommentarer
Postat av: ma

Så bra då, att det snart är dax för dig att flyga hit. Vi har fått lite snö och nu känns den verkligen välkommen, vackart och ombonat ute i naturen.

Gåstavar är en het tips och efterlängtad dessutom av honom. Han är mer på gång än någonsin! M

2011-12-06 @ 20:56:38
Postat av: Matilda

Klarar inte riktigt hyacinters doft för mycket utan får massiv huvudvärk, speciellt av de blå. De rosa jag köpte hade dock ganska svag doft och så står de i köket där jag inte spenderar så mkt tid förutom när jag lagar mat :) Förra året gjorde jag misstaget att ha en bredvid sängen, det gick inte kan jag meddela...

2011-12-06 @ 22:15:23
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Ma - du är tillbaka, jippi! Jippi också för snön, jag följer som sagt utveckligen! Ska se vad jag kan ordna! :)



Matilda - Du känner alltså skillnad på färgerna? Vad intressant! Jag kanske kan testa med en rosa i så fall. För jag saknar verkligen hyacinter nu vid jul.



2011-12-06 @ 22:20:41
Postat av: Matilda

Det ÄR skillnad på färgerna! Kanske inte vetenskapligt bevisat, men de blå och vita HAR starkare doft, promise. Med anledning av det fick jag alltid en rosa hyacint när jag var yngre (min morfar typ knarkar hyacinter på julen och delar ut hur många som helst till familjen)

2011-12-07 @ 16:58:02
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Hade aldrig ens tänkt på det här innan & så skriver UnderbaraClara om hyacinter idag & nämner att just den blå har en stark doft. Så jag tror att jag måste testa! Köpa en liten rosa hyacint till helgen & se om jag fixar den...

2011-12-07 @ 21:42:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0