Regn, vad var det nu igen?

I natt vaknade vi av att Mammut tippade ut en kanna med vatten, 04.53 var alltså det lilla livet redo att gå upp. Det kan jag ju säga att vi INTE var. Så resten av natten fick Mammut tillbringa utanför en obarmhärtigt stängd sovrumsdörr. Anyway, medan jag låg där på golvet & moppade vatten hörde jag ett mycket underligt ljud - kunde inte alls placera det utan frågade Paul vav det var som lät. Trött muttrade han från sin mopp-position att det ju bara var regn som slog mot taket. Var tvungen att släppa min handduk & gå & kika ut genom fönstret - mycket riktigt, ute öste det ner. Så har det sedan fortsatt & i skrivandes stund regnar det fortfarande.


28:e februari & regn... Det känns ju lite fel - inte direkt vad jag är van vid från när jag växte upp. Å andra sidan, väljer att se på detta som att våren kom med min namnsdag!


Kommentarer
Postat av: ma

Grattis på Maria-dagen! Den dagen då första vårregnet föll i Toronto 2011. Idag fyller även min moster i Värmland, som också har Maria som sitt andra namn, 80-år! En hjärtlig hälsning och massor med kramar till dig från oss alla, M

2011-02-28 @ 20:19:14
Postat av: Ida

Tack, tack! Fast vet du vad, det blev strålande sol sen!

2011-02-28 @ 23:14:42
Postat av: ma

För att det skalla bli bra behövs det lite av varje!

2011-03-01 @ 22:16:50
Postat av: Ida

Um, fast just nu får det gärna bli mer SOL. Jag fick världens vårlängtan idag, vill känna värme igen!

2011-03-02 @ 00:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0