Dagens besvikelse...

Gud vilken besvikelse jag just upplevde från Mammuts sida! Varje dag tar jag nämligen med mig en lunchlåda till avdelningen - en lunchlåda som alltid innehåller tonfisk. Detta resulterar i att jag öppnar en ny tonfiskburk var annan dag. Sedan fuskar jag lite & häller av tonfiskvattnet till Mammut. Det ska jag naturligtvis inte göra, han ska bara äta sin specialmat från veterinären men jag kan liksom inte låta bli. I mean, lite tonfiskvatten - det är ju en rätt fattig belöning men i alla fall något lite kul... Right? I vilket fall, Mammut har lärt sig hur det låter när en konservburk öppnas & det gör det i princip bara för tonfisk. Så imorse hade jag bara hunnit plocka fram burköppnaren & bänt ned den, alltså inte ens tagit ett vev, förrän jag hörde en duns följt av ivrigt springandes små fötter. JÄKLAR vad jag insåg att han skulle bli besviken - stod ju där med en burk kidneybönor... & ja. Besvikelsen blev monumental. Han bara hände i mitt byxben & pep.

Kände mig som värsta Judas. Det där lilla ledsna ansiktet i kombo med gårdagens katter... Inte bra. Jag föll för det.

Mammut vs Ida: 1-0.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bara att älska dessa små varelser med sina instinkter! Hälsar Totte, Wilma och Silly med.

2011-01-20 @ 19:54:11
Postat av: Ida

Jupp. Du skulle ha sett hans lilla ansikte med STORA besvikna ögon... Kunde inte hålla mig.

2011-01-20 @ 21:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0