Make them choke...

Jörg bad mig tidigare i veckan att sätta ihop en presentation om presentationer. Dvs, en grundkurs i hur man klarar av att ställa sig upp i ett fullsatt rum, öppna upp munnen & säga något intressant. Funderade lite på det & kände att jag inte ville göra något trist. För vad kan vara mer tråkigt än en powerpoint presentation om hur man ska undvika att vara just tråkig? Så jag beslutade mig för att vara lite otippad, köra lite improviserade demonstrationer & säga sånt som får eleverna att hosta till - bara för att det är så annorlunda mot vad de vanligtvis matas med.

Är precis tillbaka på kontoret efter en timme som har involverat meningar så som:

"I want you to be so memorable that no one in your audience will sit and think about how they hate their mother or have the hots for the guy next to them"

& kanske min favorit:

"Don't use colour blind options. Lime green text is never a great idea in a scientific presentation - you don't want your audience to feel like their eyeballs are raped with a fork"

Jörg blev nöjd. Jag är lättad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0