Min trädgård...

Jaha, så här ser den alltså ut - min trädgård ute i stugan... Det är ju ingen underdrift att säga att det kommer att krävas lite jobb innan den kan ses som någorlunda funktionsduglig. Speciellt som Paul har någon slags aversion mot att ta död på något som har den minsta lilla antydan till stamm. Ogräs går det bra att mejja ner, men så fort något ser ut som ett träd kommer den stora tveksamheten in & sätter stopp. Det är då man måste vara lite hård & förklara att det inte spelar någon roll om växteländet kommer med bark - DET SKA BORT I ALLA FALL. Det är bara välja, den trista lilla aspen eller min medverkan på stugprojektet...


Så till nästa helg tar vi med Pauls pappas motorsåg!

Kommentarer
Postat av: ma

Den lilla aspen drar snabbt iväg, växer högre än all annan vegetation och skuggar över den. På hösten har du härliga högar av nedfallna asplöv att kratta ihop. Jag är inte vidare förtjust i aspen av erfarenhet jag skaffat mig av den på backen här, nedanför vattentornet.

2011-06-27 @ 20:27:23
Postat av: Ida

Du mamma, kom hit - det finns hur många träd som helst som du kan såga ner!

2011-06-27 @ 21:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0