Sötast i Canada!

Under en trött frukost som involverade en massa tomstirr ut genom fönstret såg jag plötsligt hur en boll av ekorrar föll ned från ett träd & landade på grannens uthustak. Dock verkade detta inte bekomma dem, de var fullt upptagna med att fortsätta slåss så att stickor & strån yrde. Hela grannskapets ekorrar strömmade till & det måste ha varit minst 20 stycken involverade i bataljen. Nu fick jag inget kort på det, men när jag knatade ut för att spana in fajten på lite närmare håll upptäckte jag min favoritfamilj i hela Bloor West Village - tvättbjörnarna! Alltså, jag tror aldrig jag kommer att komma över hur söta de är. Så fort jag får se dem blir jag VARM i själen...


Kommer därför aldrig att ses som en äkta Torontobo... för som sådan ska man avsky tvättbjörnar & snickra på hemmagjorda fällor under kvällstid.

Själv vill jag klättra upp i trädet med lite cheerios & ha picknic med dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0