First Vegan Cookies...

Pauls jobb har lagt en fikaorder till imorgon - så kvällen har ägnats åt att tåta ihop cup cakes samt ett gäng kakor. Sedan jag sist bakade åt dem har det börjat en ny tjej på kontoret & eftersom hon är vegan har jag känt mig lite (läs hysteriskt mycket) vilsen på vad tusan jag ska fixa åt henne. Tillslut vände jag mig till min gamla trotjänare Amazon & klickade hem lite hjälp. Har dock inte kommit mig för att testbaka - så ikväll blev det lite tvunget premiär.

Tada - de första vegan kakorna som någonsin tillverkats i det här huset!

Jag fegade & körde peanut butter cookies, tänkte att det inte kunde bli någon större katastrof med tanke på nordamerikanernas febläss för just den ingrediensen. I fall att ni vill testa:

Sätt ugnen på 177 grader. Blanda 1.8 dl (0.75 cups) jordnötssmör, 0.8 dl (0.33 cups) olja & 2.4 dl (1 cup) farinsocker. Tillsätt 0.6 dl (0.25 cups) mjölk (soya eller mandel, jag använde den senare varianten som smakar lite nötigt & inte ger män bröst) & 2 tsk flytande vanilj. Blanda ner 2.4 dl (1 cup) mjöl, 0.5 tsk bakpulver & 0.5 tsk salt. Platta ut degen i en form på 20x20 cm. Sprinkla över 1 dl jordnötter & tryck ner dem lite lätt. Grädda 22-25 min, bara precis så att kanterna börjar bli bruna. Låt svalna helt innan du skär upp bitar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0