Our New Year...

Vi firade ju nyårsafton i Stockholm det här året & jag känner att jag vill hålla fast vid det lilla nyårsfrö som jag tycker mig ana... Roliga platser, god mat, sjyst vin & inte så mycket krångel. Inte laga mat i en evighet, inte stressa över kläder/hår, inte hänga med bekantingars bekanta. Årets upplägg med Jo, Paul & jag kändes helt klockrent. Speciellt i kombo med ugnslagad mat som lagade sig själv medan vi drack vin. Eftersom Jo & jag kanske ses max en gång per år vill man ju inte behöva leka Iron Chef utan istället fokusera på att prata om ditten & datten & allt därimellan.


Fast lite ansträngde vi oss, vi lagade ju ändå efterrätt till två av tre närvarande. Överraskade nämligen Paul med äkta svensk kladdkaka, Pauls nya favoritefterrätt. Själv festade jag lös totalt med en blåbärsrisifrutti. Herregud så gott... efterrättshimmel!

Vid halv tolv infann vi oss på Skansen - Paul & jag var själaglada över att vi de facto kom in. Årsskiftet 2009/2010 föll ju våra Times Square planer igenom pga att man var tvungen att ha biljett för att delta. Visserligen kostade Skansenbesöket 120 kr, men det gick liksom inte att missa VART man skulle köpa biljetterna. I NY kunde vi inte ens hitta försäljningsstället...

Det var himla fint att stå där på Skansen & kika på rislyktorna som svävade över Stockholm tillsammans med två personer som man tycker väldigt, väldigt, mycket om.

Japp, jag tänker hålla fast vid stressfria nyår - de blir så mycket trevligare än de år jag slitit, jäktat & haft mig över diverse oviktigheter!

Kommentarer
Postat av: Jo

Jag hade så himla roligt! Tror att jag skrattade non-stop =) Tacka Paul igen för att han följde mig till bussen, blev ju lite längre än beräknat...

Ett bra motto för fest: enkelt men gott =)



Puss!

2012-01-03 @ 14:08:11
Postat av: Ida

Ja det var en kväll med väldigt mycket skratt, blir fortfarande helt fnissig när jag tänker på "Duck". :)



Bara bra att Paul fick knata lite, då brände han kanske lite mer kladdkaka!



Tusen kramar!

2012-01-03 @ 14:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0