Canadas sötaste lilla stad...

Vi började dagen med att åka ut till Niagara on the Lake - som på riktigt kan vara Canadas sötaste lilla stad. Allt är så där perfekt fint att man blir lite yr i huvudet. I NotL börjar man tro på tomten igen, det är en sån liten utopi.
Hade hoppats på att vi skulle kunna äta lunch ungefär var som helst annars än den irländska pub som vi ALLTID går till när vi är där - stället ovan hade tex varit perfekt. Men jag & mamma blev nedröstade & det blev publunch ännu en gång. Nästa gång jag åker till NotL blir det tillsammans med Paul & då ska jag jäklar i min lilla låda dricka afternoon tea & inte sitta i ett litet bås & beställa mat. Anyway... om ni någon gång kommer till Canada är det här verkligen ett ställe som man ska åka till. Till & med pa tyckte om det & han brukar ju inte vara överförtjust i att trava runt på stan. Hade någon gång velat stanna där över natten & kanske bo på ett B&B - sitta på en sån här altan & sippa på iste.
Allra helst i en gungstol. Prärieromantik på hög nivå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0