Contrasts...

Är inne en vända på universitetet idag - har haft möte med en av mina kommitteemedlemmar. Varje gång jag träffar henne så känner jag mig så lycklig sen. Fast lite ledsen också... kan inte låta bli att tänka på hur mina år här varit om hon varit min handledare. Lite som om... Ja men lite som om Gordan Ramsay varit ens riktiga pappa men att man då & då fått bo en helg hos Ernst Kirchsteiger. Kontraster! Å andra sidan kanske man kommer ut på andra sidan som en person med betydligt mycket mer skinn på näsan om man har Gordan som far. Man får försöka se ljuset i mörkret... Anyway, nu när mötet är avklarat har jag ett par andra saker på agendan & sen kan jag åka hem & jobba hemifrån igen. Kan läsa artiklar i trädgården & ta paus för att påta lite med mina krukor... Gårdagens gladaste upptäckt var att mina tomater numera blommar!

Så himla nöjd över det! Förra årets krukskörd hade liksom precis hunnit börja komma i produktion när frosten slog till. Väldigt mycket gröna tomater med andra ord. Det här året satsar jag på att inte behöva köpa några tomater från affären alls! That is... om tvättbjörnarna låter dem vara ifred.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0