Den godaste svenska småkakan?

Har lunchpaus här på kontoret & passade på att sätta ihop menyn till förlovningsfesten. I nuläget ser den ut enligt följande:

- Fänkåls & rucculapaj
- Sparrissallad
- Laxcrostinis
- Renstekstårta
- Potatissallad med pesto
- Tomat & basilikaflarn
- Pasta & kronärtskockssallad
+ en himla massa rostbiff, lax, bröd & ost på det

Så kommer vi till efterrätten. Svenskt klassiskt godis är spikat, gelehallon & marabou, sen drar jag ihop cirkus 100 cupcakes + 2 tårtor. Behöver jag småkakor på det? Jag brukar ju alltid baka en massa biscotti, hallongrottor & kärleksmums. Men jag känner lite att jag inte vill stå SÅ mycket i köket. Ma & pa är ju här & då känns det viktigare att umgås med dem än att ha de där sju sorterna som jag brukar prestera. Vad tycker ni? Ska jag baka bara en eller två sorter? I så fall - vad? Vilken är den allra godaste svenska småkakan?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag tycker det räcker med det du har planerat men skulle du få för dig och baka mer så gör grottorna, de går fort och är svenskt :)

Även fast jag själv inte är så förtjust i dem... :p

Svar: Hallongrottorna känns ju väldigt svenska, så de ligger högt i kurs! Själv älskade jag dem back in the days, men å andra sidan åt jag ju typ allt då... Vad tycker du är godast, blir nyfiken!
Ida

2012-06-21 @ 20:14:14
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Camilla

Oj, det går väldigt i vågor men just nu ligger bisqier m chokladsmörkräm högt i kurs. Men de tar lite tid att göra. Negerbollar (chokladbollar) är svenskt? och himla goda! Framförallt lättgjorda :)

Vad vart det för smarrigt på festen?

Svar: Oh, farmor brukar göra biskvier - så goda! Hade tänkt göra negerbollar men det räckte inte tiden till för. Blev kolakakor, Pauls favoritkakor & jordnötskakor. Plus två stora tårtor på det.
Ida

2012-06-25 @ 20:27:07
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se
Postat av: Camilla

Riktigt sega kolakakor är goda :) låter som era gäster inte gick hungriga från er fest :)

Svar: Nej de enda som var hungriga var nog mamma & jag, som inte riktigt hade tid att äta av allt! :)
Ida

2012-06-26 @ 07:20:50
URL: http://fullfartmedtvabarn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0