A weekend filled with movies...

Varje år i slutet av mars kommer the Banff Mountain Film Festival till Toronto - en festival helt ägnad åt äventyrssporter. Den här helgen är det dags igen. Tre sittningar i rad: fredag, lördag, söndag. I ärlighetens namn känner jag inte så där jääättemycket för det. Det här är fjärde året jag går dit & det känns lite som om jag sett alla äventyrsfilmer redan. Bara en massa svettiga, seniga, män som drar ut på äventyr - inte sällan med sina fruar/mödrar/barn gråtandes på garageuppfarten/stranden. En massa talk & skrik & viftande tibetanska bönvimplar. Samt en massa rika västerlänningar som sitter på bergstoppar & gnäller över sina portioner med frystorkad tonfisk. Vilket är helt bisarrt med tanke på att de betalt hutlösa summor pengar för att försätta sig i den situationen (samt att deras stackars sherpor släpat upp galna mängder proviant i blå plasttunnor som bara står & väntar vid base camp).

Varför jag går dit i alla fall? För att Paul är med & organiserar hela festivalen & för att Paul en helg varje november sätter på sig ett hårnät & serverar prinsessbakelser under SWEAs julmarknad. Plus att han tvingas göra allt detta till ett ständigt upptempo "Nu är det jul i igen". SÅ skyldig honom att sitta igenom ett gäng filmer. Jag kan ju i alla fall somna i fall att jag känner för att komma ifrån lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0