Att inte känna sig själv...

För ett par år en inhandlade jag en världskarta som jag nålade fast på väggen över mitt skrivbord på kontoret. Tanken var att den där kartan skulle peppa mig att arbeta hårdare. I en PhD-students värld ser det nämligen ut så här: mer jobb = mer tid till att resa utan ångest. Det där fungerade inte så bra. Jag kände helt enkelt inte mig själv tillräckligt väl. För istället för att titta upp mot kartan lite då & då & manas till nya kodstordåd i stil med:

rand.hp(oct$Process.length, indep, fam="gaussian", gof="Rsqu", num.reps=1000)$Iprobs

Så blev det mer av "lågstadieIda tittar ut genom förstret (i detta fallet tittar upp mot kartan) & drömmer sig bort". Major missbedömning på den alltså. So... idag, som jag ägnar åt att köra randomiseringar, har jag suttit rent pinsamt länge & glott på en närmast obefintligt punkt på kartan. Ni ser det där lilla röda flygplanet mitt ute i ingenstanns... Bermuda Islands. 22 dagar kvar tills vi åker - alldeles för länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0