Martha will help me...

Idag har jag en sån där dag då jag hade ett fåtal viktiga saker på agendan & det bara sket sig. Först ut, viktigt samtal till Sverige - en massa omkopplingar senare får jag instruktioner att ringa ett helt annat nummer. Bara det att deras telefontid slutade 14.00 svensk tid... hos mig var klockan 10.00. Så bara att skrinlägga det samtalet till på måndag. Samtal nummer två på tur var till ambassaden i Ottawa för att ta reda på vad som egentligen hänt mitt pass. Blev informerad om att det troligtvis (?!) finns på konsulatet här i Toronto. Självklar har konsulathelvetet bara öppet på tisdagar & torsdagar. Blir. Så. Trött. Så - vad kan man då hitta på för att pigga upp sig? Jag vet, deklarationen för 2011! Tjoho! Så det är det jag pysslar med nu. Enda lilla solstrålen är att jag i alla fall kan lagra alla papper med klass det här året. Tidigare har jag bara knölat ner allt i stora bruna kuvert, men igår kom Paul hem med följande lilla present:

Så nu piggar Martha Stewart upp mig åtminstonde litet - det hjälper att i alla fall ha något tjusigt att stuva undan tråkigheterna i.

Kommentarer
Postat av: ma

Det måste nog jag skaffa mig med! Vilken fin mapp.

PS: Katten liknade ju lite Katten Jansson, eller hur!

2012-03-23 @ 17:54:07
Postat av: Ida

Så fin, gjorde det mycket lättare att få ihop deklarationspapperen som nu är klara! Nu behöver jag bara lämna in dem nästa vecka - vänta ett halvår & sedan får jag pengar av staten. Jippi!



KRAM!

2012-03-23 @ 17:59:13
Postat av: Matilda

Okej, det har inte med inlägget att göra... men måste berätta: Jag jobbar på din gamla institution just nu!

2012-03-23 @ 18:00:15
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Nej, vilket tillfällighet! Vad gör du där & vem jobbar du för? Så nyfiken nu!

2012-03-23 @ 18:03:34
Postat av: Matilda

Jag gör en undersökning bland studenter angående deras erfarenheter av utbildningen, det är jobb för Lunds Uni., men min kontakt på Geo är Mats Rundgren!

2012-03-23 @ 19:03:16
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Min erfarenhet av geologen var att det var världens bästa institution, ibland saknar jag det stället så att det gör ont! Mats ledde den komittee som betygsatte mitt examensarbete. :)

2012-03-23 @ 19:14:58
Postat av: Matilda

På så vis! Jag skrev faktiskt min kandidatuppsats där med. De är med i den genuscertifiering som pågår på tre institutioner på LU just nu! Så min kandidatuppsats handlade om doktoranders arbetssituation och deras relation till genuscertifieringen!

2012-03-23 @ 19:20:15
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Oh, progress! Satt i jämnställdhetsrådet på avdelning back in the days & en ständig diskussion var kvoten män/kvinnor på avdelningen. Geologi är ju av tradition ett väldigt manligt yrke (kvinnor har kanske lite svårare att dra till Afrika i månader & lämna ungarna att klara sig själva) så det är kul att höra att de ligger i framkant på det här arbetet!



Oh, så känner du Johan Olsson då? Vi började faktiskt plugga samtidigt - på den tiden geologen låg i SOL.

2012-03-23 @ 19:36:30
Postat av: Matilda

Yes! Det är faktiskt bara naturvetenskapliga institutioner som är med, så det är kul eftersom det ju ofta finns en hel del att göra där! Hm... Johan Olsson. Ingen klocka ringer!

2012-03-23 @ 23:16:20
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Bara naturvetenskapliga institutioner - intressant! Hade varit kul med lite balans dock, hur upplever doktorander sina förhållanden på institutioner som av tradition är lite bättre balanserade mellan könen? På Geologen kändes det som om vi var ganska bra på PhD-nivå, men sen blev det mest bara plattfall av resten. Med ett fåtal lysande undantag, som min förra handledare Vivi Vajda!

2012-03-24 @ 15:22:09
Postat av: Matilda

Jag har av förklarliga skäl mest koll på hur det är på Geo, Fysik och Energivetenskaper, så vet faktiskt inte riktigt :)

2012-03-25 @ 10:49:49
URL: http://matildalovisa.blogspot.com
Postat av: Ida

Energivetenskapen... jaha, då lärde jag mig något nytt - har inte hört om dem tidigare! :)

2012-03-25 @ 15:54:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0