Seasonal crash!

Idag har jag: rotat fram vårjacka & gått på promenad helt utan att frysa samt kokat tomtegröt... jag vet inte riktigt vad det säger om tiden på året - wintpring?


Tomtegröten slevades upp i en kinaskål som jag plockade upp i chinatown under projekt "skaffa saker till vår gemensamma hus". Tror att jag fick fyra av dem för fem dollar. Älskar dessa skålar eftersom de får mig att tänka på hemma - alltså, hemma som hos ma & pa i norrland. För av någon anledning har de alltid haft två sånna här små kinaskålar (medsnodda från kinarestaurang i Stockholm?). Minns hur jag brukade sitta & titta på risgrynsdekorationen som liten & undra om barnen i Kina avskydde ris lika mycket som jag hatade kokt potatis...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0