Cake decorating 201 - part 3

Behövde dagens klass - bara fokusera på pyssliga detaljer & försöka att skapa små vackra ting. Vi började med "flow work", dvs - man spritsar en gräns & sedan fyller man i mer lättflytande glasyr.


Sedan fortsatte vi med rosor & påskliljor. Jag börjar bli bättre & bättre på att få till mina blommor, blir i regel rätt på första försöket. Framsteg, framsteg!

Tåtade även ihop ett gäng violer - samt kvällens favorit...

Miniatyrrosor! Var helt säker på att jag skulle avsky minirosorna eftersom jag inte är så förtjust i de större versionerna, men det blev tvärt om. Älskar dem! Det roliga är att vi tillverkar dem på tandpetare! Ska se om jag kan få Paul att fota processen någon dag, för jag inser att det kan vara lite svårt att föreställa sig hur det hela går till.

Jag tänker att om någon erbjudit mig jobb i ett bageri imorgon så hade jag glatt hoppat på det skeppet. Eller, jag hade hoppat från det skepp jag nu befinner mig & simmat en mil för att ta mig dit...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0