Such a fab evening...

Bästa kvällen... inledde med försvenskad version av cobb salad, så med rökt lax istället för stek & massor med dill!


& kvällssol - så ofantligt skönt med ljus! Åh så jag saknat det!

Sen öppnade vi farmors paket... Paul skrek, jag skrek! Paul ryckte omedelbart upp två västerbottensostar & bara jublade av glädje... moi?

Freaking ALLERS! Påsknummer & allt, nu ska här lösas korsord till hälften!

Till & med Mumin fick en present. Musen "Gosig mus" från IKEA. Paul frågade vad det betydde & jag lyckades svara "cuddly mouse" nästan helt utan att dra på smilbanden...

& farmor, i fall att du undrar - musen gick hem hos liten kisse!

Sen öppnade vi tre vita pappkartonger...

I vilka vi hittade FINASTE Iittala ljusstakarna! Som jag önskat mig i födelsedagspresent, men som dök upp redan nu som bästa förlovningspresenten! SÅ FINA!

Så otroligt tjusiga, nu måste vi ordna middag snart så att vi kan duka upp något värdiga dessa stakar!

Så - himla bra fredag får jag lov att säga! Hur vi avslutade den? Med att dra ofantliga mängder garlic mustard i parken & sen var sin skål med frusen frukt/glass. Perfektion!

Kommentarer
Postat av: Aleka

Igen, vilken härlig farmor du har! och vilka otroligt vackra ljusstakar.

2012-05-05 @ 07:25:15
URL: http://swedishingreece.blogspot.com
Postat av: Ida

Ja jag tycker i alla fall att hon är världsbäst!



Ljusstakarna heter Festivo & jag blev helt kär i dem så fort jag såg dem på Iittalas hemsida, så jag blev så glad när vi packade upp dem! Har ju vuxit upp med mycket Iittala pga att mamma är från finland, men det har blivit extra kul att ha saker från dem nu när jag bor här.

2012-05-05 @ 14:10:07
Postat av: Jo

Verkligen jättefina ljusstakar!

2012-05-06 @ 13:11:00
Postat av: Ida

Jag är som sagt helt kär i dem, premiär igårkväll & de är verkligen fantastiskt vackra!

2012-05-06 @ 17:52:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0