Ingen vanlig dag...

Idag är det först & främst farsdag - så pappa, stor stor kram till dig! Hipp hipp hurra vad glad jag är för att du är min pappa! Jag längtar tills vi ses i jul!
 
Här firar vi också Remembrance day - eller Poppy Day. Klockan 11.00, den 11 november 1918 tystnade nämligen kanonerna på västfronten för första gången på mer än fyra år - första världskriget var över. För att hedra alla som gått bort i krig bär i princip alla kanadensare en liten röd vallmo på jackslaget nu under november.
Idag bär jag min röda vallmo & tänker lite extra på mammas familj. Tänk vilken tur jag har som finns här idag, att min mormor & morfar överlevde rysslands assimilering av Karelen & hela det där fruktansvärda kriget!

Kommentarer
Postat av: ma

TACK!

Svar: KRAM!
Ida

2012-11-11 @ 17:08:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0