New dance steps...

Idag har vi klarat av lite milstolpar på vägen mot den felfria (förhoppningsvis - memo till mig själv, försiktigt med brudskålen!) bröllopsvalsen. Först hade vi en privatlektion klockan 17.45 & på dagens agenda stod UTVÄRDERING. Vanligtvis dansar vi alltid för en kille som heter Nathaniel, men idag blev vi utvärderade av två helt nya instruktörer. De testade oss i vals & i foxtrot (tack gode gud för att de testade oss på de två danserna först) & vi fick godkänt i båda. Vid halv sju var lektionen slut & vi toksprang till bilen, körde hem (10 min bort), snabblagade & åt middag, körde tillbaka & löpte in i studion lagon till 19.15 & vår gruppklass som täckte vals & salsa. Vår allra första gruppklass & alltså... eh, kanske inte något jag var så där jätteförtjust i. Förutom Paul & jag var det 4 andra elever i klassen, tre män & en kvinna. Det här innebar att damerna var tvunga att rotera. Så man fick liksom dansa varvet runt med alla & det var ju... ska vi säga intressant? Person nummer 1 som jag dansade med hade noll taktkänsla & räknade takten högt för sig själv. Om han fick det rätt trots detta? Niet. Person nummer två luktade konstigt (det gjorde hans partner också enligt Paul) & så hade han HÅR längsmed hela händerna - hu så hemskt! Person nummer tre var en pytteliten fransman som av någon märklig anledning valde att dansa i tofflor. Ni hör ju. Då var det de facto trevligare att dansa med vår instruktör, en docklik liten engelska, som bad mig att visa alla demodanser med henne. Längden var liksom den samma som för fransmannen, hon luktade inte mysko, hade normala händer & utmärkt taktsinne...
 
Privatlektion vs Gruppklass: ojämnförligt mycket mer trevligt med det förstnämnda alternativet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0