Nytt pysselprojekt!

Knatade över till Isabel idag & knackade på dörren - blev genast uppföst till hennes syateljé & där har jag hängt typ hela eftermiddagen. Planen är att jag ska lära mig sticka. Det går väl så där får jag säga. Jag är så van vid att virka/brodera efter mönster, så det här med att improvisera allt efterhand känns rätt stressigt. Vilket tydligen syns, Isabel har puttat till mig flera gånger & påpekat att sticka, sticka gör man för att koppla av, inte för att sitta med axlarna uppe vid öronen... I vilket fall, hon är väldigt nöjd med mina framsteg så här långt. Så pass att hon förkunnade att hade hon haft en dotter så hade hon önskat att hon var som jag. Sen fortsatte hon med att säga att jag inte är som alla kanadensiska tjejer som inte kan laga mat & inte kan baka utan bara bryr sig om att shoppa & droga & festa... Alltså, jag vet inte om den beskrivningen stämmer in på ALLA kanadensiskor men jag blev ändå glad, tyckte att det var så himla sött sagt av henne!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0