Bra betyg!

Vi vaknade till snöstorm, vilket kändes lite o-optimalt med tanke på hur flygrädd jag är & det faktum att farmor inte befunnit sig i ett flygplan på cirkus 12 år. Tog oss i alla fall till flygplatsen i snöyran & efter lite om & men kom vi tillslut i väg. Flygtiden till Stockholm från Luleå är väl kanske 1 timmer & 20 minuter eller något i den stilen, men bland det första farmor sa när vi landade var "Men så fort det gick". BRA BETYG.
 
Det enda egentliga missödet var att farmors rullator inte stod utanför planet & väntade så som det var tänkt. En av flygvärdinnorna ropade ner till bagagepersonalen om de sett den, vilket de inte gjort. Då steg kaptenen in till vår räddning. Han drog på sig en reflexväst över kavajen, älgade ner för alla trappor, ut bland bagaget & kom tillbaka som en riddare på... tja, inte en vit häst precis, men med farmors lilla vinröda rullator i näven. Vilket var bra mycket mer välkommet än en häst i det läget, räddade dagen lite för oss båda två faktiskt!

Kommentarer
Postat av: Jo

Vilken superservice! Sånt tycker jag är fantastiskt. Hade lätt kunnat vara "Inte mitt jobb = inte mitt problem". Fin vardagshjälte =)

Svar: Men eller hur! Han hade ju så kunnat rycka på axlarna åt oss, men istället sprang han runt bland bagaget & letade efter rullatorn i kylan. Hade velat ge honom en kram så glad blev jag när han kom med den åt oss!
Ida

2013-12-12 @ 10:05:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0