Blocket nästa...

Jo skickade en rad på WhatsApp igår & informerade mig om att man kan kika på brudklänningar på blocket om man är på jakt efter lite roligt tidsfördriv. Funderar på att kolla in där senare idag för lite anti-inspiration samt för att lägga upp Fluff 1 & Fluff 2. Fluff 1 är en 3.5 årig hankatt som inte tycker att människor ska sova på natten. Nattliga specialiteter är bland annat "kraffs på garderobsdörr" & "döda tvättkorg i rotting" - båda aktiviteter som är väldigt effektiva om man eftersträvar morgonstart kring 04.30 snåret. Här har ni objekt nummer ett:
Som synes på bilden är Fluff 1 dessutom väldigt girig & vill inte alls dela med sig av sina leksaker. Fluff 2 då, låt er inte luras av den söta OSKYLDIGA uppsynen....
Fluff 2 har ägnat en stor del av natten åt aktiviteten "sova under täckte", bara det att han inte sover hela tiden, det lilla tortyrproffset. Nope. En stor del av natten har ägnats åt "knåda ägares rumpa". Vi klipper ju klorna, men Fluff 2 har dels väldigt snabbväxande klor & dels så försvinner tumklon magiskt varje gång klippning kommer på tal - så det finns alltid något vasst som kan tryckas in i övertrött ägares skinka. Tröttheten man känner där klockan 3 på morgonen när mjölktrampet startar & man bara precis är så vaken att man orkar registrera det men inte göra något åt det...

Kommentarer
Postat av: Jo

Själv minns jag fluff nr3 Mr Totte som ägnade sig åt "leka med persiennen" och "lek med lampsnöre" mitt i natten för att när hans människa var borta köra "kl är 4 på natten men jag behöver KÄRLEK!". Minns också väldigt väl "lek med hasselnöt"... Liten APA =D

Svar: Fast värst var väl den gången Magnus sov i ditt rum & Totte välte ner en KAKTUS på hans knä mitt i natten. Hans & jag vaknade av Magnus vrål & Hans gick upp & ropade i dörren att han faktiskt fick vara tyst - vi behövde sova... Åh så dåligt samvete jag hade dagen efter när jag insåg vad som hänt! Sen hade ju Totte också X antal incidenter då han satte eld på sin egen svans... det lilla livet! :) KRAM!
Ida

2013-02-01 @ 22:26:55
Postat av: Jo

Stackars Magnus! Ja, det slapp ju jag iaf =)

Svar: Ja, kaktusen åkte liksom efter det - dels för att den var i rätt bedrövligt skick efter själva incidenten, dels för att jag inte ville punktera någon annan stackars övernattningsgäst!
Ida

2013-02-03 @ 15:50:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0