Inte längst ut på skalan!

Oh! & ifall att någon nu bara "Men Ida... kan vi vara lite mindre bröllopsfokuserade" så kan jag ju trösta med att jag inte är allra mest bröllopsvansinnig (jo, men på riktigt - man blir lite sjuk i huvudet när man planerar ett bröllop!). För idag, på mitt bröllopsforum, så frågade någon följande:
 
Hi, I am new here, not engaged yet but definitely will be soon and I'm wondering if anyone has hired models as their BMs and can tell me about their experience?  Not models like Karlie Kloss or anything obviously just from a local talent agency.  Basically I have been planning my day for years and as a very type A person I have a VERY EXACT picture of what I want my day to look like, for example my colors will be ash gray and muted lavender and I want my bridesmaids to have pale blonde hair to compliment my dresses.  Unfortunately all of my close friends/sisters/colors do not have this hair, there is one girl but we are not really close enough that I want to honor her as my BM. So I want to hire some ladies to be in my ceremony/pictures (honestly it mostly the pictures I care about).  I would still have friends be my unofficial BMs in charge of bachelorette etc.  Has anyone done this/advice?

Alltså... bara, på riktigt? Som om jag skulle säga "sorry Jo & Sussie, ni är inte tillräckligt Hitler jugend för att matcha min bröllopsversion". Men om man nu leker med idén, kanske att jag skulle ta & hyra in Gisele Bundchen för vårt bröllop, som jag då, & sen bara råljuga för eventuella barnbarn. Typ "Nej men mormor krympte & blev allmänt ofantastisk". Eller, så kör jag bara med vad jag har & står där & är lycklig tillsammans med de som jag älskar mest!

Kommentarer
Postat av: Alex

hahhaaha herregud de var de knäppaste jag har hört!

Svar: Men eller hur?! Kan ju säga att folk inte direkt nappade på uppslaget... :)
Ida

2013-02-16 @ 09:50:33
URL: http://swedeoncrete.blogspot.com
Postat av: Jo

Men snälla! Vad är man för person? Det visar ju definitivt på att bröllopsindustrin skördar offer för om man tänker så där så tänker man ju inte på vad bröllopet innebär utan bara på ceremonin och festen, inte det faktum att du startar ett liv tillsammans med någon annan. SUCK!

Svar: Helt sjukt... HYRA modeller för att få bra bilder? Vad säger man sen när man visar dem för folk & de undrar vilka ens brudtärnor är?!
Ida

2013-02-16 @ 14:29:25
Postat av: Jo

Och så himla kul för hennes riktiga vänner att bli så totalt dissade. Vilja ha MODELLER ist för de som faktiskt bryr sig och älskar henne... Jättekonstigt.

Svar: Ja, hur lägger man fram den?
Typ "Jag tycker ju jättemycket om dig Sussie, men du är ju inte blond & jag har planerar det här bröllopet så länge jag kan minnas &... tja, du passar helt enkelt inte in i min vision. MEN, jag kommer inte att ersätta dig med någon jag verkligen känner utan har hyrt in ett gäng modeller, så det är inte så att jag dissar dig för någon jag tycker om bättre än dig! Det är ok va? Du kan ju fortfarande få vara min inofficiella brudtärna & fixa allt kring bröllopet!"

Ska vara ärlig & säga att smockan hängt i luften om någon sagt något sånt till mig! SÅ himla falskt & egennyttigt!
Ida

2013-02-16 @ 16:26:24
Postat av: Målvaktsmamman

Tja,...man kanske ska hyra in brudgummen också?!

Svar: Haha! Paul & jag pratade faktiskt om det idag! Han var inte så på Gisele utan föreslog Elisha Cuthbert. Jag sa att det var ok så länge vi ersatte honom med Ioan Gruffudd! :)
Ida

2013-02-16 @ 21:04:09
URL: http://malvaktsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0