Evening walk...

Det var sånt där gyllene ljus ikväll att jag bara var tvungen att gå en vända i parken, 3 km då jag bara njöt av hur otroligt fint allt blir när ljuset ligger på lågt men ändå starkt. Är det något jag verkligen saknar från Norrland så är det ljuset på våren & sommaren, jag tror att det finns impregnerat i min reptilhjärna... ljusa sommarkvällar... det känns som om man befinner sig i en sagovärld utan begränsningar. Här blir ljuset aldrig riktigt samma & det räcker inte riktigt till för att fylla saknaden efter Norrland, men lite gyllengul balsam på själen ger det ändå. Resten av hemlängtan, ja den skuffas undan av små söta skogstroll...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0