Jäkla duvor...

Jag håller på med ett litet projekt till vilket jag vill ha illustrerade bilder & HERREGUD så svårt det är! Jag är bra på att rita naturtrogna blomstermotiv, men djur & människor är sjukt kämpigt. Alltså, bock & av med hatten till alla som jobbar med sånt här & gör så himla bra i från sig! Jag har slitit hur länge som helst med två skisser nu & börjar väl känna att projektet kommer att få ha liiite färre bilder än vad jag tänkt mig från början. Speciellt som jag vet att jag inte är så bra på att färglägga... Det som är allra mest frustrerande är dock att jag vet precis hur jag vill att det ska se ut i huvudet - men fingrarna vägrar lyda. Som bild nummer två:
Jag vill rita duvor som flyger runt inne i tältet, men de ser mest ut som feta onda hökar när jag ritar dem. Inte ett dugg duvmjuka. Så den biten har jag helt enkelt fått skrota. Jäkla dumma duvor, inte ens på papper är ni trevliga att ha att göra med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0