Salted Peanut Chip Cookies!

Jag städar ut skafferiet idag, så kakbak passade perfekt som del av den processen! Väldigt bra sätt att bli av med bortglömda nötter på!
Salted Peanut Chip Cookies
 
Sätt ugnen på 180 grader. Blanda 60 ml vegetabiliskt fett med 120 ml rumsvarmt smör. Tillsätt 4.7 dl farinsocker & rör till en jämn smet. Tillsätt 2 ägg samt 2 msk vaniljextrakt. Blanda 4.7 dl mjöl med lika mycket havregryn (här använde jag smaksatt havregrynsgröt i smaken äpple/tranbär - vilket jag inte gillade så mycket i grötform men kände mig för snål för att kasta) & 1 tsk natriumbikarbonat, vänd ner i smeten. Tillsätt 4.7 dl valfri blandning av nötter eller chips. Jag valde en blandning av jordnötsdroppar & så cashewnötter. Toppa varje kaka med en liten nypa havssalt. Grädda i 11 minuter, låt kakorna vila på galler tills de är svala.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0