Oh... that's why it's so flat!!!

Som vanligt när det närmar sig påsk (eller jul för den delen med) så börjar jag känna mig lite krasslig. Halsen värker & huvudet är fullt med bomull. Exakt hur borta jag varit de senaste dagarna insåg jag dock inte förrän i morse. Ni förstår, Paul fick slut på schampoo för någon vecka sedan. Sedan dess har han använt mitt schampoo, men det har inte varit till belåtenhet eftersom det luktar kokos. Så varje gång vi varit till affären har han spanat på schampoon - bara då att inget har uppfyllt hans kriterier. Det har bara funnits små flaskor, så inte en liters flaskor med pump, & dessutom bara versioner som ger volym (vilket han inte behöver). Fast så hittade han en flaska häromdagen som verkade perfekt - gigantiskt stor & "vårdande". Igår knatade jag in i duschen för att rensa huvudet lite & passade på att testa Pauls schampoo. Två schamponeringar senare var jag väl inte så jätteimponerad, det löddrade liksom så dåligt, men jag fullföljde med balsam & lät håret lufttorka som vanligt. Bara det då att det liksom inte såg så mycket piggare ut än vad det gjort innan duschen - vilket jag accepterade med ett "jaja... back to my schampoo". Um, tills i morse då när Paul bara "DARN - you know the schampoo I got, it's conditioner!". Så Paul fick gå till jobbet med världens näst plattaste hår & här sitter jag i soffan med förstaplatsvinnaren & känner mig så där lagom dum som tvättade håret tre gånger om med enbart balsam igår. Utan att reflektera över det hela... känner att mitt kritiska tänkande kanske rostat igen lite på sista tiden.

Kommentarer
Postat av: Jo

Hahaha! Så himla roligt när en får lite slå-sig-i-pannan-situationer =)

Svar: Alltså... jag kände mig ju så där blond där. Å andra sidan, Paul var ju den som köpt helt fel så jag tänker att jag inte var den ALLRA dummaste i just det här läget! :)
Ida

2014-04-20 @ 16:40:35
Postat av: Jo

Nej, du ligger i lä där =)

Svar: Skönt! :)
Ida

2014-04-22 @ 22:08:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0