Gingerbread muffins!

Tredje igångsättningsförsöket idag & Baby C är totalt blasé när det kommer till det hela, det varken sparkades i protest eller hördes någon förändring på hjärtljudet. Envisa unge. Har precis petat i mig en laddning ananas & tänker avancera vidare till hallonbladsté, promenad & trappspringande här näst... I övrigt har jag arbetat på julmysfaktorn här i huset. Vi har numera krans på dörren & i köket står en laddning pepparkaksmuffins & svalnar.
Önskar att jag hade haft frysta lingon istället för tranbär, men lingon är inget jag någonsin stött på här i Kanada. Det ska i & för sig växa en dvärgvariant av dem här, men det finns liksom ingen "plock-kultur"bland kanadensarna så eftersom det inte finns någon som kan tipsa om bra bärställen blir det lite knepigt att försöka få tag på bär för hemmabruk. I mean, det känns som om folk tycker att det är exotiskt nog att plocka bär på en "pick it yourself farm"... så att kuska runt i skogen med hink & bärräffsa hade nog sets som enormt underligt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0