Back and working again!

Jag mår mycket bättre idag, somnade vid 8 igår & tydligen behövde kroppen en absurd mängd sömn för jag vaknade närmare klockan 10 idag. Vilket ju är helt tokigt mycket tid som lagts på att ligga still, men jag har inte ett dugg ont idag utan känner mig som mig själv igen. Dessutom är det en himla bra dag på det sättet att Paul blev fast i galen trafik på vägen till jobbet i morse & efter att han konstaterat att det berodde på att en av huvudvägarna in till Toronto stängts av pga ett bilrace så vände han hem. Så jag & Mammut är ungefär lika själaglada båda två, en oväntad heldag med Paul - lycka! Nu måste han ju i & för sig arbeta... men han är i närheten & kan komma med tips & råd när jag fastnar på något renoveringsrelaterat. Har liksom ett rätt bra humm om hur mycket ska göras, men det är hemskt praktiskt att ha någon att bolla uppslag med förutom google! Dagens projekt är att försöka närma mig någon form av klädförvaring. Vilket kommer att innebära lite pill, vill nämligen se om jag kan göra något fint av IKEAs RAST. Kanske en av de mest menlösa möbler IKEA säljer, men helt gjort i obehandlat trä vilket innebär att det finns en massa potential!
Som sagt... lite pill utifrån originalutförandet, men förhoppningsvis kommer det att vara värt jobbet. I annat fall får väl stugan en halvful möbel till. Får alla andra dumpa pryttel där känner jag att det är OK om jag lämpar av mindre lyckade DIY-projekt där! Fast, nu hoppas vi så här i utgångsläget att det hela kommer att bli ett litet hemsnickeri-mästerverk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0