Canadian building standard...

Jag har väl aldrig varit så där jätteimponerad över hur kanadensarna bygger hus. Alltifrån det första huset jag bodde i som bara hade enkelglas, till stugan vars balkonggolv utgörs av stora skivor playwood... antalet gånger jag skakat på huvudet genom åren är otaliga. Så nu när vi flyttat in i vårt eget hus är det ju enormt spännande att upptäcka alla "nödlösningar" som applicerats här! Är säker på att det kommer att dyka upp mer saker efter hand, men så här långt är det här min favorit:
"Men oj då, stuprännan är lite för kort... Hm, kanske någon form av stöd? Ja men, vatten är ju ändå inte så gott - jag kan åka till Tims & köpa en lemonade istället! So, fixat!"

Kommentarer
Postat av: Jo

Snyggt! =) När jag bodde i England så upptäckte jag att deras byggstandard inte heller är den bästa, men så är ju Kanada ett brittiskt Amerika så inte så konstigt om de är lika dåliga på områden ;)

Svar: Eller hur?! Kan tänka mig att de är ungefär lika dåliga i England - kolonin faller väll inte så långt från trädet. Minns också att de hade en del "annorlunda" lösningar i Australien. Min favorit - stora glipor mellan golv & dörr så vad än giftigt som ville kunde promenera rakt in i ditt hem!
Ida

2014-07-03 @ 09:13:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0